Follow on Bloglovin

woensdag 21 mei 2014

Mijn 1e JACOB broek



De JACOB broek... Zo'n mooi retro modelletje! Ik vind ze prachtig! Het lijkt wel alsof iedereen ze maakt en ik wilde mij er nu ook toch eens aan wagen.


Ondertussen volg ik al 8 maanden naailessen en dacht wel dat ik er klaar voor was.






Zo gezegd, zo gedaan... Ik bestelde online het patroontje. na wat print- knip- en plakwerk was ik eindelijk vertrokken.

Vorige maand maakte ik dus eindelijk mijn 1e JACOB broekje van Zonen 09.


Dit is het resultaat:
















Het stofje had ik gekocht op het stoffenspektakel. Het is een dun groen geruit katoentje dat ik voor 2.5 euro per meter kocht als oefenstofje.


Al bij al is alles vlot gegaan. Ik had wat last met knoopsgaten aanbrengen aan de binnenkant van de lendeband. Het leek alsof mijn lendeband te klein was voor het formaat van knopsgat.


Na wat meetwerk en een aantal keren opnieuw te beginnen, stond het allemaal netjes in elkaar.






Ik was best tevreden met het resultaat van mijn allereerste broekje!


Mauro was er alleszins heel blij mee!

















<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12323687/?claim=ayp65dgc68h">Follow my blog with Bloglovin</a>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten