Follow on Bloglovin

maandag 31 augustus 2020

Jordy Bralette - Emeraderin

Om het thema "experimenteren" in lingerie verder te zetten, besloot ik eens een bralette te maken (of om het in normale woorden te zeggen: een BH zonder beugel).
Ik koos voor de gratis Jordy Bralette van Emeralderin.





Ik maakte 2 slotje vooraan in plaats van de klassieke bh-sluiting achteraan..  En ik voorzag ook padding om het geheel wat steviger te maken. 



Onderaan is de BH afgeboord met een kant-en-klare rekker. Zacht aan de binnenkant en glanzend aan de buitenkant.  Ik overtrok deze ook met kant zodat het qua kleur beter zou uitkomen. 




De BH op zich is niet mis vind ik zelf, hij past ook goed, maar hij jeukt hier en daar, vooral aan de rekker.

Dit was een leuk project om eens te proberen, maar qua draagcomfort ga ik volgende keer toch terug voor BH's met beugels.  Deze geeft meer het gevoel van een bikini. 

Een bijhorend slipje mocht niet ontbreken!  Dat werd de Riolip van de lingerie-academie.



De voorkant van de slip is in powernet en de achterkant in lycra.
Ik werkte de randen af met een Picot-elastiek die openvouwt.  Super handig en netjes.

Ik ben toegekomen met maar 1 metertje kant.  Ik heb de kant op andere manieren moeten knippen en kleinere stukken dan voorzien, vandaar het uitgeknipte bloemetje op de slip.




Patroon slip: Lingerie-academie, Aphrodite Rioslip
Maat: 70F
Stoffen: Aliexpress en restjes van de lingerieacademie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten