Follow on Bloglovin

dinsdag 18 augustus 2020

Een zwart/groene lingerieset met padding

Na mijn eerste lingerieset van enkele weekjes geleden, besloot ik nog eentje te maken. Deze keer wilde ik verstevigde cups.


De bh:
Ik koos voor hetzelfde model dan mijn eerste, maar ik werkte de tekortkomingen weg.


Wat ik aanpaste:
  •  Ik verlaagde de brug
  • Bijgevolg moest ik ook de bovencup en de laag kant erover verlagen
  • Ik versmalde ook de brug zodat de cups dichter bij mekaar staan. Bij het eerste model stonden die wat te ver.
  • Ik gebruikte voor het eerst padding om de cups te verstevigen.



De slip:
Voor de slip koos ik voor de tailleslip van het Aphrodite patroon van de Lingerie-academie.
Ik vind hoog wel mooi, maar deze zit iets té hoog om comfortabel te zijn.   Volgende keer dan toch terug de hipster-versie.

Wat ik aanpaste:
  • Ik maakte de naad tussen voorpand en zijvoorpand schuin.
  • Ik maakte in de achterkant een kanten driekhoek met picot-elastiek gekruist erover. 
  • Ik voorzag een klein stukje kant langs de bilrand
  • Ik verhoogde het kruisje aangezien de voorkant van de  slip doorzichtig is.




Vervolgens maakte ik ook nog een string van een gratis patroon. 




En ik ben er nóg blijer mee dan met mijn eerste bh-set :)





Patroon BH: Cybelle-hack, lingerie academie
Patroon slip: Aphrodite - tailleslip, lingerie academie
Patroon string: lacey thong pattern by fehrtrade.com
Maat bh: 70 F - Maat slip: Small

Geen opmerkingen:

Een reactie posten