Follow on Bloglovin

maandag 28 november 2016

Titus Trui voor mijn meneer

Mijn meneer kreeg tot op heden nog niets wat ik zelf naaide.   Hij heeft zo zijn specifieke (hoge) eisen over wat een kledingstuk juist moet zijn en hebben.  Iets kiezen vanuit een boekje of op een patroon is voor hem ver buiten zijn comfortzone.  Daarom kreeg hij nog nooit iets zelfgemaakt...
.... tot de laatste La Maison Victor eraan kwam.
De Titus trui trok zijn aandacht en de vraag kwam of ik zoiet zou kunnen maken in een soortgelijk stofje.
Ik vatte de koe bij de horens en bestelde meteen DAT identieke stofje bij La Maison Victor.
Hier is mijn versie van de Titus trui:




De stof is een pak dikker dan ik verwacht had, zalig om aan te voelen, gemakkelijk om te verwerken.
Die kraag is nogal heel dik, persoonlijk zou ik voor deze trui zelf een dunner breisel gekozen hebben als ik had kunnen voelen.
Het gevolg is natuurlijk dat manlief (die niet gewoon is om dikke kragen te dragen) zich een beetje beperkt voelt in zijn beweeglijkheid.
Verder wel tevreden!
Wat vonden jullie mannen van de Titus trui?



Patroon: La Maison Victor - Titus Trui
Stof: breisel La Maison Victor

4 opmerkingen:

  1. Je man heeft er ineens een super model uitgekozen! Het staat hem, en die dikke kraag, daar zal hij heel dankbaar voor zijn bij vriestemperaturen ;-) Ik ben fan van deze trui! Helaas is mijn meneer meer een rits en capuchon fanaat, dus zal ik dit patroon wellicht niet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat hem geweldig. Het is ook een leuk model. Wacht maar tot het koud wordt dan kan je man zomaar tevreden zijn met zijn lekkere dikke trui. Ik heb tot nu toe witte T-shirts en onderbroeken voor mijn man genaaid. Het is nog steeds niet 100% naar zijn wens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat mooi hoor. Maar de kraag ziet er inderdaad vrij 'strak' uit. Ligt volgens mij ook aan het model hoor, heb er meerdere voorbij zien komen waarbij dat zo leek. Maar jij hebt je eerste keer genaaid voor je man, hopelijk mag het nog vaker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat hem goed! Mijn man houdt niet van dikke truien en al helemaal niet van dikke kragen enzo, dus de Titus ga ik niet maken voor hem al vind ik het wel een mooi model.

    BeantwoordenVerwijderen