Follow on Bloglovin

dinsdag 6 december 2016

Mijn 1e ervaring met Company M (susanne cardigan)

Company M...  ik volg haar, ik bewonder haar, maar maakte nog nooit iets van haar.
Om te beginnen heb ik alleen zonen en op de ene of andere manier zag ik mezelf niet in haar dames-patronen.

Een tijdje terug kreeg ik een ganse lading stoffen.  Deze lading doopte ik tot "de oude stoffenkast". Ik vond daar een stofje dat langs 2 kanten mooi is.  De Susanne Cardigan was dus plots een goeie optie.
Ik kocht het patroon en maakte meteen een lange en een korte versie:




Ik koos voor de afwerking met biais-lint bij beide cardigans, dat leek mij het mooist!

1. Lange versie:
Het stofje heeft langs de ene kant een soort van pied-de-poule-motief en langs de andere kant puntjes. Ik heb trouwens nog een klein restje overschot en twijfel eraan om een rokje te maken met het puntjes-motief, maar meer daarover later.
De maat valt goed, maar toch vind ik dat het model van de lange versie mij niet zo goed staat.  Misschien omdat ik zo klein ben?
Hiervan komt dus geen re-make voor mezelf.




2. Korte versie:
Dit stofje komt eveneens uit de oude stoffenkast.  Het is een soort van breisel of haaksel met gaatjes in.  Iets wat ik nooit zelf zou kiezen in de stoffenwinkel, maar ik zag er toch ook een susanne cardigan in.   Wat de afwerking met biais betreft, koos ik voor een satijnen lint.
Ik vind zelf dat deze korte versie staat mij een pak beter staat dan de lange.  Wat denken jullie?


Of ik blij ben met mijn maaksels?
Laat ons zeggen dat ik niet wild-enthousiast ben.   Maar ik denk wel dat ik ermee zal buiten komen in het voorjaar ;)



Patroon: Lange en Korte versie Susanne Cardigan - Company M
Stoffen: oude stoffenkast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten