Follow on Bloglovin

maandag 21 december 2015

Een hoop toiletzakjes als eindejaarscadeautjes

Met het uitdelen van de eindejaarscadeautjes, geven wij nogal gemakkelijk een cadeaubon.
Ik vind dat altijd een nuttig geschenk.  Ik geef dat graag omdat het gemakkelijk is en ik krijg dat ook heel graag omdat ik altijd liefst zelf mijn spulletjes uitkies.  Ik ben ook eerder het praktische type en dus geen fan van verrassingen!

Om het dit jaar toch iets persoonlijker te maken, besloot ik om enkele toilettasjes te maken om samen met de cadeaubon te geven.

Ik gebruikte de tutorial van Eva Maria na een tip van Katrien. (ik won ooit bij haar Give-away zo'n zakje)
De tutorial legt heel duidelijk uit hoe je moet tekenen enzo.  Voor het in elkaar zetten van het zakje, verwijst ze door naar de blog van Miss Stik.  Die uitleg van miss stik vind ik de meest chaotische onduidelijke tutorial die ik al ooit volgde (sorry miss stik!).
Misschien ligt het ook aan mij, want mijn binnenstebuiten -achterstevoren-denkvermogen werkt niet zoals het hoort!  En ook het gebrek aan ervaring om zakjes te maken natuurlijk!
Ik wist niet goed wat aanvangen met de tippen en hoekjes.  Na wat hulp van Katrien had ik door dat de tipjes eerst op elkaar moesten gestikt worden en nadien pas voor- en achterkant op elkaar stikken. Hierna stak toilettasje nummer 1 toch vrij snel in mekaar! De rest ging vanzelf;)

Ik maakte één toilettasje voor een man en eentje voor een vrouw.
Tot slot maakte ik er ook nog eentje voor een kind in een poezenstofje.  Dit laatste ging naar Ariane want de poezenstof is een restje van de stof waar ik haar kroontje voor haar 2e verjaardag uit maakte (helaas geen foto van de kroon).

Hier zijn de toiletzakjes.












Verder wens ik iedereen nog prettige eindejaarsfeesten toe en een geweldig gezond en gelukkig 2016!


Patroon: Tutorial Eva Maria 


5 opmerkingen:

  1. Heel mooie geschenkjes!! En voor u ook de beste wensen en een geweldig 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw tof, dat moet ik onthouden!
    Knap hoe bij die poezen de tekening doorloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer tof ideetje om te geven. Moet ik onthouden, de eindejaarsperiode met eindejaarsgeschenken komt alsmaar dichter!

    BeantwoordenVerwijderen