Follow on Bloglovin

vrijdag 11 december 2015

De Bethioua van Elle Puls

De Bethioua Raglanshirt van Elle Puls...  EIN-DE-LIJK een shirt voor dames die ik zelf super leuk vind!
Ik zag hem voor het eerst bij Mazella en ik kocht het patroon enkele dagen na haar blogbericht.




Bij Madeline de Stoffenmadam, zag ik dan weer een stofje waar ik helemaal verliefd op werd en ook dat ging ik halen.   French Terry noemt het, schoon hé ;)

Ik versmolt de 2 in elkaar en zie hieronder het resultaat.



Volgens mijn opmetingen had ik maat 34 moeten nemen, maar ik koos toch voor maat 36 omdat het grijs/oranje bloemenstofje niet heel erg hard rekt.  Volgende keer maak ik wel maat 34 en dan kies ik voor een echte tricot of sweaterstof. 
Hij zit nu wel lekker los en ontspannend, das ook leuk!  Alleen de armsgaten hadden misschien toch wat kleiner gemogen, maar het kan er wel mee door. 



En nog eentje langs achter:


Patroon: Bethioua Raglanshirt voor dames van Elle Puls
Stoffen: Bloemenstof (French Terry) + effen oranje van Madeline de Stoffenmadam.

7 opmerkingen:

  1. Super mooi! Vooral de achterkant is echt top, dat oranje van de armen is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Ellen! Een toppatroontje en een mooie stoffencombinatie. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kleurencombi en die achterkant is inderdaad super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig!!!! Ik ben blij dat ik je hebt kunnen overtuigen want jij maakt er ook een pareltje van!
    Heel tof en vrouwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Dat bloemenstofje heeft ook al in mijn virtueel mandje gelegen, maar uiteindelijk niet besteld. Misschien moet ik dat toch nog eens doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen