Follow on Bloglovin

zondag 7 maart 2021

Een zachte Winterjas

De Winter loopt bijna ten einde, maar op de valreep maakte ik nog een Winterjas. 


Momenteel naai ik vooral lingerie, maar toen ik dit stofje zag kon ik me niet inhouden. De jas moest af!

Ik vond de stof bij de stockverkoop van Dries Van Noten.  De rol was zo zwaar en groot dat ik hulp moest vragen om hem uit de rekken te krijgen. 
Hij voelt ongelooflijk zacht aan en het is precies een teddybeertje 🥰



Toevallig vond ik onderaan mijn stoffenkast nog een grote lap voering die perfect was voor deze jas. 



Het was niet zo simpel om deze stof te verwerken, 2 laagjes op mekaar konden nog net onder mijn naaimachien. Maar waar de naden van de kraag samen komen in de hals, heb ik tot 3x toe een naald gebroken.  Uiteindelijk stikte ik verder met de ledernaald omdat dit de dikste was die ik in huis had en daarmee ging het beter.

De totale jas heeft maar 3 patroondelen: voorkant, achterkant en beleg. De kraag zit mee in het achterpand. Ideaal dus voor zo’n teddyberenstof te verwerken.  
Dit maakt natuurlijk wel dat je een serieuze lap stof nodig hebt om alle patroondelen eruit te krijgen. Reken toch op 3 meter.

De zoom werkte ik af met de hand, maar ook dat was een hele onderneming doordat de lange haartjes steeds in de weg zaten. 
Ik koos voor 2 drukknopen vooraan. En die zie je zelfs niet zitten. 🤷🏻‍♀️.

Eind goed al goed!   Ik ben er blij mee! 







Stof: Dries Van Noten
Patroon: Diana mode nr 119 - model 4P
Maat: 38-40 (de kleinste beschikbare maat die ik een heel pak heb moeten innemen in de zijnaden, de schouders vielen wel goed)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten