Follow on Bloglovin

donderdag 26 maart 2020

Leder en panter

Een tijdje terug maakte ik een dunne mantel van Lekala.
Ik had het geweldige idee om een jasje dat ik zag bij Anna Wintour na te maken. Ik kocht een stuk leder en een panterstofje en begon eraan. 
Dit is het resultaat:





Het eindresultaat is helemaal niet wat ik dacht dat het ging zijn.  Kijk maar naar het origineel:


Ik heb die lange jas echt gemaakt! Maar het was een vrij opvallend stuk en mijn zelfvertrouwen was toch niet groot genoeg om ermee rond te lopen. Bovendien is de panterstof zo’n lichtgewicht dat die eigenlijk niet soepel genoeg viel voor een mantel te zijn. 

Het onderste stuk was er al snel onderuit geknipt! 
Ik zette de voering vast, maar de voering bleek zwaarder dan het pantervelleke. Weer niet goed dus.
Uiteindelijk zoomde ik de voering om en liet ze binnenin los hangen.  
Nog steeds niet ideaal, bovendien weet ik niet goed met wat te combineren.  Ik stond even op het punt om het vestje weg te doen, maar over het lederen stuk ben ik dan weer wel super tevreden. 
Het hangt intussen mooi te wezen in mijn klerenkast :). Ik besloot om het toch even op mijn blog te gooien.









Patroon: lekala 
Maat: eigen maat
Stoffen: stoffenstraat




Geen opmerkingen:

Een reactie posten