Follow on Bloglovin

maandag 4 maart 2019

Oranje jas van Lekala

Lekala, de meest gepinde website op mijn Pinterest wall.
Ik besloot om eindelijk eens een patroontje van Lekala te bestellen.  Wat een zaligheid!!  Normaal moet ik al mijn patronen aanpassen (taille verhogen, nepen verleggen, verkorten, versmallen etc).  Maar bij Lekala worden ze gewoon helemaal op maat voor jou getekend.

Het werd een oranje tussenseizoens-mantel.



Ik zocht een patroontje zonder kraag, mét figuurnaden en vond het dus bij Lekala.

Hoe het werkt?
Je selecteert op de site het gewenste patroon, geeft je eigen maten in en 24u later zit het PDF-patroon in je mailbox, helemaal aangepast op je eigen maat.   De maten kloppen ook perfect.  Ik weet ook al van waar mijn volgende patroontje zal komen!


Toch enkele aanpassingen:
  • de mouwen verlengen.  Ik heb mijn mouwen graag heel lang, ook voor een mantel 
  • de rugholte iets dieper maken omdat ik een hele holle rug heb
  • de zakjes waren eigenlijk sierzakjes (alleen het zak-klepje dus), ik heb er échte zakken van gemaakt
  • het oorspronkelijk patroon heeft een haakje als sluiting, linker en rechter voorpand komen tegen elkaar.  Ik wou graag voor dit model met knopen werken en liet de panden elkaar overlappen


De stof is een dunne oranje mantelstof die ik kocht tijdens de laatste uitverkoop van Den Boom.  Het is een leuk stofje om te dragen, maar jammer genoeg rimpelt het wel heel hard!  Ook al was de jas netjes opgehangen op een kapstok na het strijken, toch zie je zelfs op de foto's ook de rimpels in de stof.


De zak-klepjes werkte ik af met een gouden glitter paspel.  Diezelfde paspel liet ik ook terugkomen in de schoudernaden.


Ik naaide 2 sierknopen op de buitenkant met dezelfde kleurschakering als de paspel.  Maar dat is niet zo goed te zien op foto.


Aan de binnenkant werkte ik voor het eerst met magneet knopen.  Ik was een beetje bang dat die niet dicht zouden blijven, maar voorlopig werkt dat perfect.

Qua voering koos ik voor een aubergine kleurige.  Ik vond dat mooi staan bij dat oranje, een beetje contrast mag :)






Patroon: Lekala
Maat: op eigen maat
Stof en voering: De Boom
Paspel en knopen: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten