Follow on Bloglovin

donderdag 11 januari 2018

Pied-de-Poule Rokje

Na het Pied-de-Poule Vestje, volgde ook het Pied-de-Poule ROKJE.  In een andere kleur weliswaar ;)
Zeker en vast niet om samen te combineren, maar eerder afzonderlijk te dragen in combinatie met effen zwart. 

Ik koos een model van een kokerrokje uit de Knip en besloot om een kortere versie te maken.




Ik ben zelf fan van de zak-klepjes tussen de naden.  Ze zijn afgeboord met zwarte paspel.  Ook rondom tussen het rokdeel en de heupboord werkte ik met diezelfde paspel.



Achteraan heeft de rok een rechte split.
En binnenin werkte ik met een zwarte voering die ik omzoomde met een rolzoompje.

Wederom een goedkoop projectje!  Allemaal gekregen stoffen uit de oude stoffenkast.   Alleen de paspel kocht ik ;) 





Patroon: Knipmode 2017
Maat: 36
Stoffen: oude stoffenkast

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi en de piping maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!! Heel mooi afgewerkt met die paspel en het staat je weer fantastisch goed!

    BeantwoordenVerwijderen