Follow on Bloglovin

maandag 18 september 2017

Mijn mama en haar Pretty Little Party Purse

Na meer dan 40 jaar hard werken als verpleegster in Vilvoorde mag mijn mama eindelijk gaan genieten van haar welverdiende pensioen!
Ik maakte voor de gelegenheid een Pretty Little Party Purse



Een tijdje geleden liet ze haar nieuwe jurk en gouden schoentjes zien die ze gekocht had om te dragen op een etentje met collega's ter gelegenheid van haar pensioen.

Ik kreeg het idee om als verrassing een bijpassende clutch te maken.   Uiteindelijk viel ik op de Pretty Little Party Purse.  Ik vond die veel leuker dan een klassieke clutch.

Het kiezen van de stoffen was ook best moeilijk aangezien ik haar jurk en schoenen maar even kort gezien had een week ervoor.  Met mijn handen in mijn haar en mentale steun van wat naai-vriendinnen trokken we naar Madeline de Stoffenmadam.

Mijn mama's schoenen zijn gouden Christofoli's, en in de afwerking zit een vleugje zacht-roze.  Ik besloot dus voor een roze nep-lederen buitenkant te gaan.  De gouden paspel was snel bijgekozen.
Mijn mama haar jurk heeft een bleek-bruine kleur en ik koos dus om de voering van de tas in dat genre te nemen.  In de binnenstof lopen ook wat gouden lijnen, dus het leek mij een match.

Ik ben tevreden met mijn mama haar nieuw tasje :D   Hopelijk denkt zij daar ook zo over!!



Wanneer ik deze Pretty Little Party Purse nog eens maak, zou ik wel de buitentas ook verstevigen.  In de instructies stond dat alleen de klep moest verstevigd worden.  Ik twijfelde nog om de ganse tas te doen, maar last minute besloot ik om mij aan de instructies te houden.   Achteraf een beetje spijt van dus.

Ik gebruikte ook geen rivetten om het lint vast te zetten.  Simpelweg omdat ik dit nog nooit gebruikt heb en er geen materiaal voor heb.  Slecht excuus, ik weet het :)
Ik stak het uiteinde van het lint ergens mee tussen de rits en de binnentas.  Ze kan het lint er ook afhaken als ze liever de tas in de hand houdt.







Patroon: Pretty Little Party Purse
Stoffen: Madeline de Stoffenmadam (roze nepleder + binnenstof: katoen Robert Kaufman)



1 opmerking: