Follow on Bloglovin

dinsdag 17 november 2015

Restjesverwerking (Zeemeermin en Transformers)

Restjesverwerking...  Daar zocht ik wat projectjes voor....



1/
Om te beginnen had ik nog een restje liggen van een Transformers-stofje dat ik een tijd geleden kocht voor Mauro's 4e verjaardag. Daaruit maakte ik reeds een THEO hemdje en een kroon, zie hier.

Niet genoeg stof om nog iets deftig uit te krijgen, wel nog 1 groter vlak waar ik nog net een voorkant van een kussensloop uit kreeg.  De achterkant is in een restje effen groene katoen.
Ik maakte de sloop identiek zoals zijn gekochte kussenslopen.



Zo'n simpel project met als resultaat een geweldig gelukkig kind!  Wat wil een mens nog meer ;)



Hij wilde ook nog even opnieuw zijn kroontje van zijn verjaardag bovenhalen om te checken of het wel degelijk dezelfde stof was:






2/
Verder had ik nog een vrij groot stuk rode fleece liggen.  Mijn oorspronkelijk plan was om een dekentje te maken voor Mauro.   Ik maakte namelijk anderhalf jaar geleden een babydekentje voor kleine broer.  Het resultaat is dat kleine broer dat dekentje nooit gebruikt heeft. Ha neen, want Mauro had het dekentje in beslag genomen!
Mauro wil zijn benen elke avond ingebakerd in dat dekentje.  Maar het wordt naar de kleine kant.

Intussen zag ik een aantal leuke ideetjes op Pinterest, zoals een zeemeerminnen-staart!
Ik mag dan wel alleen maar zonen hebben, maar die houden best ook wel van zeemeerminnen, prinsessen, glitters of andere dingen die als meisjes-spullen aanzien worden.
Voor mij is dat een cliché dat best doorbroken mag worden!  In mijn ogen bestaat er geen jongens- of meisjes -speelgoed.  Speelgoed is voor alle kinderen, ongeacht de kleur, vorm of betekenis!
En ik vind het best wel leuk dat er naast al dat stoere gedoe ook wat zachtaardig speelgoed in huis is!
Tot zover de uitleg erbij :)

Ik maakte dus een zeemeerminnen-staart-dekentje (ofzo iets) :) en volgde deze tutorial.



Het dekentje werkte ik bovenaan af met boordstof en Mauro kan er helemaal in kruipen! Zalig warm en gezellig!

Hebben jullie ondertussen al allemaal meegedaan aan mijn Give-Away? 
Meedoen kan nog tot en met donderdag!


6 opmerkingen:

  1. Prachtig, die restjes verwerking.
    Die staart: machtig. Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal fan van dat deken! Zoiets hebben we hier nodig, aangezien de zoon el-ke-nacht-op-nieuw helemaal de dekens van zich af weet te krijgen. Super tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan! En weer wat restjes opgewerkt, dus dubbel gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zeemeerminnenstaartdekentje is gewéldig! Hier ook een zoon die o.a. van prinsessen houdt, op dit moment staat Prinsessia op één. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk! Die zeemeerminnenstaart is echt leuk! Ik ben op het moment ook volop bezig met restjesverwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super, zo'n staart! Ik heb zelf ook een hekel aan koude voeten, dus kan je zoontje goed begrijpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen