Follow on Bloglovin

maandag 22 september 2014

Een nieuw jakos (Celeste II)

Vorige week kocht ik het boek "mijn tas".  Ik had er al veel positiefs over gehoord en zag in de facebook naaigroepjes telkens opnieuw mooie creaties uit het boek verschijnen.  
Ik heb trouwens ook nog een ganse schuif vol met ongebruikte stofcoupons, katoenrestjes en gordijnresten liggen die schreeuwen om opgebruikt te worden!

Na 3 dagen had ik eindelijk beslist welk model ik eerst zou maken.  Het zou de CELESTE II worden.  
Hier is ze:
  


































Ik heb het hengsel een dikke 5cm langer gemaakt dan voorzien werd in de omschrijving.
De tas was vrij snel af en redelijk eenvoudig te maken!  Zelfs het stukje rits inzetten was op deze manier heel erg simpel.
Het enige waar ik wat moeite mee had, waren de scherpe hoeken langs weerskanten  afwerken.  Het is een heel gewriemel met die dikke dubbele stoffen onder het machien.  Maar al bij al toch gelukt!

Nog enkele fotootjes:



En de binnenkant:




Het stofje van de buitentas komt van het stoffenspektakel in Mechelen vorig jaar en lag nog onaangeraakt in men kast.  De binnenzak heb ik ook in dat stofje gemaakt.
De binnenstof is van een gordijnrestje gemaakt en is dus iets dikker.  

En tot slot...  
Ik kan me nooit goed een beeld vormen van de grootte van de tas als ik puur of afmetingen moet afgaan.  Ik zie altijd eens graag een fotootje van een persoon die de tas rond zijn of haar schouders draagt, dan heb ik een beter zicht op het model of formaat. Hiervan heb ik geen foto online gevonden voor ik aan de Celeste II begon.  Bij deze heb ik dan zelf maar eentje gemaakt voor mensen die ook liever tassen over schouders zien hangen :)




3 opmerkingen:

  1. heel mooi
    redelijk groot dan deze tas?
    wel handig zo'n foto, ik maakte gisteren de phoebe tas en vond ze kleiner dan ik gedacht had (nu wel heel handig want ik vind mijn sleutels veel sneller dan in mijn grotere tassen )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze is wel ruim. Ik draag alleen grotere tassen en ik ben altijd bang dat ze te klein uitvalt. De Celeste is dus perfect formaat ;)

      Verwijderen