Follow on Bloglovin

maandag 31 oktober 2016

Er was eens....

Er was eens....
...  een oudere dame die een groot deel van haar stoffenkast wegschonk!    Ik was één van de gelukkigen die staaaapels stof mocht ontvangen! *dankbaar*

Eén stofje sprong er voor mij meteen tussenuit: 1 van mijn favoriete kleuren in een super zachte dikke wollen stof.   Ik kon niet snel genoeg zijn om er iets mee te maken voor mezelf.  Daarom koos ik voor een patroon dat ik hier en hier al eens gebruikte.  Een cosy trui met vleermuismouwen werd het.






Ik had nog 4 leuke gele knopen zonder doel in de kast liggen.  Deze naaide ik erop als versiering.
De mouwboorden en halsboorden, werkte ik langs de binnenkant af met boordstof.  Deze is niet zichtbaar.  Ik koos hiervoor omdat ik nogal gevoelig ben voor het prikkelen van de wol.  Op deze manier heb ik daar absoluut geen last van.

Mijn truitje is heerlijk warm en gezellig!  Ik ga er deze winter in wonen denk ik :)






Er zitten trouwens nog super leuke stoffen tussen de stapels die ik kreeg.  Maar die zullen voor volgende zomer zijn:






Patroon: Simplicity 4020
Stof: wollen mantelstof met strech uit de oude stoffenkast

10 opmerkingen:

  1. wat een geweldig patroon... en die stoffenkast , ja, jij bent een gelukzak

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er echt zalig uit! Wat een geluk stapels stof te ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die trui ziet er echt gaaf uit!

    En zeer benieuwd wat je met dat bloemenstofje gaat maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die stofjes!

    En die trui ziet er zalig uit en past heel mooi bij die broek!! Prachtige herfstoutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk! Ik ben ook helemaal fan van de vleermuismouwen :-D

    www.xohanax.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er een zalige trui uit. Heel mooie stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer mooi! Ziet er zalig comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! En stofjes krijgen, daar zegt toch geen enkele naaister 'nee' tegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen