Follow on Bloglovin

maandag 31 augustus 2020

The Black (pink) Beauty Bra van Emeralderin

Ik kocht bij Aliexpress een roze geborduurde kant. Niet stevig genoeg om als basis voor een BH te dienen, maar wél stevig en mooi genoeg om als afwerking te gebruiken.
Deze lingerieset is tot op heden mijn favoriet van alles wat ik al maakte.



Ik trok voor het eerst naar Linabo in Wilsele, een leuk gezellig stoffenwinkeltje met een hele vriendelijke behulpzame verkoopster die ook wat stoffen en fournituren verkoopt om lingerie mee te maken.   Ik vertrok thuis zonder te weten met welke kleur ik de zachte roze geborduurde bloemenstof mee wou combineren.  Zodra ik me boog over het rekje met powernet, schoot er een felle koraal-achtige kleur bovenuit.  De keuze was gemaakt!

Het patroon werd de Black Beauty Bra van Emeralderin.  Ik maakte exact mijn eigen maat en verstevigde met padding.  Het is een balconette-model en hij zit als gegoten.  De draagband aan de zijkant maakt het patroon helemaal af. 



Ik koos voor een bruin-koper-achtige omvouwelastiek en een neon-oranje/roze-achtige picot.  Ik hou wel eens van kitscherige dinges en veel kleur.  Bij deze lingerie-set heb ik me daarin helemaal laten gaan.



Voor de slip koos ik opnieuw voor de hipster-versie van de Aphrodite-slip uit de Lingerie-academie.  Als een slipje perfect zit, hoeft er niet per sé een nieuw patroon te volgen.  Je kan genoeg variëren met de kant anders te knippen, meer of minder kant te voorzien dan het patroon voorschrijft. 
De trend van de felle kleuren heb ik doorgezet in de slip.  









Patroon bh: Black Beauty Bra, Emerald erin
Maat BH: 70F
Patroon slip: Hipster-verie, Aphrodite-slip, lingerie-academie
Maat slip: small
Stoffen: Aliexpress (kant, bh bandjes, picot, omvouwelastiek, metalen hartje aan slip) en Linabo in Wilsele (powernet en padding)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten