Follow on Bloglovin

vrijdag 7 augustus 2020

Een Afrikaanse jurk

Een goeie vriendin bracht voor mij een stofje mee uit Madagaskar.
Het duurde even voor ik een gepast patroon gevonden had.
Uiteindelijk koos ik er opnieuw eentje van Lekala en dit werd mijn jurk:


De ronde vormen op de stof vond ik wel passen bij de golvende lijn in het voorpand. Dit is niet zo heel zichtbaar op mijn jurk, maar eerder een subtiel detail. 


De golving in het voorpand is trouwens puur decoratief. De jurk gaat open en dicht met een blinde rits achteraan. 



Wat ik aan het patroon aanpaste:
  1. mouwen iets breder maken (want voor een niet-stretchstof zaten de mouwen iets te krap.
  2. Rug uithollen
  3. Zakklepje is puur decoratief en zat een beetje in de weg. Ik heb die mee in de zijnaad vast gestikt waardoor het minder hangt te flapperen.
  4. Zijnaden iets ingenomen (maar niet teveel, zodat de jurk toch gemakkelijk zit)
Ik koos voor (sier)knopen met een bruin/oranje glans. Ik wilde eerst houten knopen gebruiken. Dat leek mij wel gepast bij een Afrikaans stofje. Maar helaas, geen enkele houten knop van de Veritas was geschikt. 
Ik kwam wat teleurgesteld met deze knopen buiten, maar achteraf gezien was dit de beste optie, toch een meevaller dus! 






Patroon: Lekala 4342
Maat: op maat getekend door Lekala. 
Stof: gewaxte katoen uit Madagaskar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten