Follow on Bloglovin

maandag 22 juni 2020

Moira Jurk

La Maison Victor, eindelijk stond er nog eens een model in dat ik leuk vond.  De Moira Jurk.  Het heeft even geduurd voor ze af was, maar hier is ze dan eindelijk.




Ik weet vooraf al dat ik bij La Maison Victor altijd uuuuuren aanpassingswerk heb om de jurk volledig op maat te maken.  Geen enkel patroon zit mij van de eerste keer perfect.    De Moira jurk was geen uitzondering.  Alles, maar dan letterlijk alles heb ik moeten aanpassen!

  • Aanpassingen aan het bovenstuk: de rugnaden verplaatsen, de borstnaden verplaatsen, de taille verhogen,  de V-hals dieper maken, het patatten-zak gevoel wegwerken door de jurk meer te centreren.  
  • Aanpassingen aan het onderstuk: de plooien zorgden ervoor dat ik zwanger leek, ik verving de plooien door nepen.  En aangezien ik zo klein ben, was de jurk uiteraard te lang.  Omdat ik de split zo mooi vond, heb ik het rokdeel niet onderaan ingekort, maar uit het patroon in het midden van de rok een stuk tussenuit gehaald en de split opnieuw getekend.   
Het stofje was eentje dat ik al een tijd liggen had.  Ik probeer om zoveel mogelijk stofjes uit mijn kast te verwerken en zo weinig mogelijk bij te kopen tot mijn voorraad een beetje terug genormaliseerd is ;)  






























Mijn gevoel bij deze jurk?  
Door de donkere kleur vind ik ze eerder een winterjurk dan een zomerjurk.   
Ik vind ze zelf wel mooi en ze past perfect.  Als ik toch één ding minder vind, is dat de split misschien toch een tikje te hoog uitgevallen is.   Maar aangezien ik ze als winterjurk zal dragen, doen we daar gewoon zwarte nylon-kousen onderaan en dan zal dat wel meevallen.








Patroon: La Maison Victor - Moira Jurk
Maat: 36 (+ heel veel aanpassingen)
Stof: Moda Stoffen Heist op den Berg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten