Follow on Bloglovin

zondag 24 mei 2020

Een gele lange jurk

Ik wilde eens graag een lange jurk maken, maar een tikkeltje specialer dan gewoon een strandjurk.
Ik maakte mijn keuze op Lekala, combineerde 2 Dries Van Noten stofjes en voila:



De Lekala patronen worden op maat in je mailbox gedropt.  Ik ben altijd zeer tevreden hiervan, maar deze keer heb ik toch heel veel aanpassingen moeten doen, de borstnepen zaten niet correct, de maat in de rug zat te breed. Hier zie je het originele model van de jurk.

Er zat ook iets mis met de dubbele rok en de welving bovenaan de buitenrok viel iets te bol.  Ik heb het originele patroon aangepast en de welving weggeknipt.

Met al deze aanpassingen, verloor ik de lengte uit het oog.  Ik vergat na te meten en ik vind dat de jurk te kort valt voor een lange jurk.  Ik heb mijn lange rokken/jurken graag letterlijk tot op de grond, dat je er net niet over valt.
Op de foto's draag ik hakken, maar wanneer ik de jurk effectief ga aandoen, zal het met platte schoentjes zijn zodat het beter uitkomt.


De inzet van de mouwstukjes waren niet zo simpel.  Hoe harder ik zocht, hoe minder ik zag hoe ik de mouwstukjes erin moest zetten.  Gelukkig na een paar uur brainstormen met de naai-juf zijn we eruit geraakt.





Ben ik tevreden van mijn jurk?  Goh, ja en neen.  In mijn hoofd zag het er beter uit ;)  En ik zie ook niet meteen een gelegenheid wanneer ik ze kan dragen.  Ergens vind ik ze ook wel mooi, voorlopig hangt ze in de kast, wachtend tot ze er eens uit mag.



Op naar het volgende project.




Patroon: Lekala #4459
Stoffen: Dries van Noten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten