Follow on Bloglovin

maandag 20 april 2020

Sydney rok en een Vintage Blouse

Ik maakte de sydney rok uit La Maison Victor met allemaal restjes uit de kast.
Ik combineerde met een blouse uit de knip, welk model ik vorig jaar al eens maakte.
Die combinatie ziet er zo uit:





Alhoewel het leder nogal stug valt, ben ik super blij met de rok en er zullen nog Sydney’s volgen! Ik gebruikte nepleder om tassen mee te maken, onder het mom van restjes opgebruiken.

De eerste blouse die ik maakte, is één van mijn meest gedragen kledingstukken en ik vond het dringend tijd voor nog eentje. Het oranje stofje kocht ik op de laatste stoffen-verkoop van Dries Van Noten. Het is iets heel verfijnd en licht. Hierdoor valt de blouse iets luchtiger dan de vorige. 





























Qua aanpassingen aan de rok, deed ik wel weer een hele hoop. 
Ik moest de deelnaden wat verleggen zoals bij alle modellen van La Maison Victor. In de taille heb ik een heel stuk moeten innemen. Veel pas en verstelwerk, maar het was het waard.

De blouse was al op maat getekend, dus dat viel nogal mee!










Patroon: Sydney Rok, La Maison Victor
Maat: 34
Stoffen: restjes uit de Kast

Patroon: Knipmode 4, 2016 Vintage Editie - Blouse Model 16
Maat: 36
Stof: Dries van Noten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten