Follow on Bloglovin

zondag 12 november 2017

Madeline Jurk, de finale versie

Hier is ze dan eindelijk, mijn Madeline jurk!





Na uren en dagen bezig geweest te zijn met een testversie om het patroon exact op maat te krijgen, slaagde ik er eindelijk in om een finale versie te maken ;)
Ik ben tevreden met het resultaat en ik ben ook heel erg blij dat ik zoveel tijd in de voorbereidingen gestoken heb!   Het was het allemaal waard ;)

Ik werkte het bovenste stukje van het voorpand af met een laagje zwarte kant erover te stikken.
Tip voor mezelf: Wanneer ik nog eens met kant werk, ga ik volgende keer stretch kant gebruiken.  Dat zit toch iets comfortabeler dan eentje die niet stretcht.



De stof van de jurk zelf is een soort van warm kaki-groen en het stretcht niet echt, maar het geeft wel heel goed mee.


Achteraan in de naad voorzag ik een blinde rits.






Patroon: Madeline Jurk, La Maison Victor
Maat: 36, maar bijna elke naad moeten verplaatsen
Stof: Editex, olijf lichte structuur, wintercrepe, Studio Sanne 
(zwarte kant: uit de oude stoffenkast)

9 opmerkingen: