Follow on Bloglovin

maandag 21 augustus 2017

Nog een Odette

Een tweetal weken geleden was ik bij Madeline de Stoffenmadam in Lier en ik kocht daar een couponneke in een effen zalig zacht tricotje (Modal noemt dat blijkbaar).  Ik vond het een super leuk stofke in een top-kleur, maar ik wist niet meteen wat ik ermee moest doen.
Mijn naai-gezelschap vond dat een Odette wel mooi zou zijn!
Ik kocht bijpassende boordstof en voila, ik heb er een Odetteke bij :D



Ik maakte de Odette hier al eens in de vorm van een pyjama-top.  Hij valt nogal breed uit, dus ik vond voor een echte t-shirt dat hij toch een pak smaller mocht.   Ik versmalde 2cm aan beide  kanten (en achteraf bekeken mocht het misschien nog wat smaller?)
Ik koos voor boordstof en versmalde ook hier meer dan de helft om het wat subtieler te houden.

En voila, mijn recentste Odette!
Ze zal veel gedragen worden denk ik!













Stoffen: Madeline de Stoffenmadam
Patroon: Odette Shirt, La Maison Victor Mei/Juni 2017

7 opmerkingen: